Susirajan Eläinkotiyhdistys ry

Susirajan Eläinkotiyhdistys ry on vuonna 2010 perustettu eläinsuojeluyhdistys, jonka toimialue on Pohjois-Karjala.

Yhdistyksen tarkoitus on sijoittaa esim viranomaisten huostaanottamia tai omistajansa kuoleman vuoksi kodittomiksi jääneitä lemmikkejä sijaiskoteihin kunnes eläimelle löytyy pysyvä koti. Hoidamme myös loukkaantuneita luonnonvaraisia eläimiä.

Susirajan Eläinkotiyhdistys ry:llä on ollut sijaiskotitoimintaa vuodesta 2010 lähtien ja etsimme jatkuvasti uusia sijaiskoteja kaikille eläinlajeille.

Pyrimme toiminnallamme eläinsuojelulain, -asetusten ja suositusten mukaisesti suojelemaan eläimiä parhaalla mahdollisella tavalla kärsimykseltä, kivulta ja tuskalta sekä edistämään eläinten hyvinvointia ja hyvää kohtelua. Tavoitteenamme on myös vähentää terveiden tai parannettavissa olevien eläinten turhia lopettamisia. Yhdistyksellä ei ole löytöeläintoimintaa.

Jokaisesta yhdistykselle luovutetusta eläimestä tehdään sijais- ja pysyväiskotien kanssa kirjallinen sopimus mm. eläimen hoidosta, sille tehtävistä toimenpiteistä sekä eläimen omistajasuhteesta.

Jos kohtaat loukkaantuneen tai avuttomassa tilassa olevan luonnonvaraisen eläimen, joka tarvitsee hoitoa, voit ottaa yhteyttä Susirajan Eläinkotiyhdistyksen edustajiin.

yhdistys

Yhdistyksen säännöt ja eettiset ohjeet

29.06.2015 15:17
Susirajan Eläinkotiyhdistys ry:n toiminnan arvot ja eettiset ohjeet   1. Eläimen kunnioittaminen Kunnioitamme jokaista eläintä eläinlajista riippumatta. Jokainen eläin on yksilö, jonka yksilölliset tarpeet huomioidaan eläimen pitopaikassa ja eläimen hoidossa mahdollisimman hyvin sekä eläimiä...